perjantai 12. kesäkuuta 2015

Take Me Back to Santorini ♥ (Part 1)

Meidän Santorinin matka oli niin sanoinkuvaamattoman onnistunut, että vei tosissaan aikaa keksiä tarpeeksi osuvia adjektiiveja kuvailemaan kyseistä reissua. Päädyin kuitenkin siihen, että unohtumaton, epätodellisen ihana ja äärimmäisen rentouttava ajaa asiansa ihan kohtuullisesti, ja kuvat toivon mukaan puhuvat puolestaan.

Palattiin tältä maailman ihanimmalta matkalta jo perjantaina, mutten edelleenkään suostu sulattamaan sitä, että mun ensimmäinen työviikko sen kun lähenee loppuaan eikä lomalle ole enää paluuta. Mutta pakko kai se on niellä.. Onneksi reissusta jäi muistojen lisäksi vähän reilut 1300 kuvaa, joihin voin heikkoina hetkinä yrittää tarrautua. ;)

Koitin reissussa itsepintaisesti kanniskella järkkäriä mukana minne ikinä mentiinkin, mutta siitäkin huolimatta osa kuvista tuli otettua puhelimella, joten varautukaa hieman vaihtelevaan kuvanlaatuun. En tosiaan aio väen väkisin änkeä tähän samaan postaukseen kaikkia onnistuneimpia reissukuvia, vaan ne tulee niin monessa osassa kuin on tarvis : )
So here we go...

Maanantai 25.5.

Lento lähti Helsingistä kahdeksalta aamulla, vaihdettiin konetta Tukholmassa ja oltiin perillä Ateenan lentokentällä kahdelta iltapäivällä. Lähdettiin sieltä sompailemaan kohti Piraeuksen satamaa kahdella eri metrolla ja löydettiinpä vielä hotellikin suhteellisen pienellä vaivannäöllä. Viivyttiin hotellissa vain sen aikaa, että saatiin käytyä suihkussa ja vaihdettua kevyemmän kuteet niskaan, minkä jälkeen suunnaattiin ensimmäiseen mahdolliseen ravintolaan hiljentämään kurnivat mahamme.

Tarkoituksena oli vielä samana iltana käydä Ateenan tunnetuimmalla nähtävyydellä, Akropolilla, mutta tultiin paikalle hitusen liian myöhään eikä päästy enää sisälle. Lähdettiin sen sijaan käppäilemään Syntagmalle ja nähtiin matkan varrella Olympeion-temppeli ja käppäiltiin yhden nätin puiston poikki.

Documents1

Loppuilta kierreltiin kaupoissa ja istuskeltiin hetki yhdessä viihtyisässä kahvilassa, kunnes väsymys vei voiton ja oli aika palata hotellille.

Syntagma-aukio

Tiistai 26.5.

Aamulla herättiin jo kuuden aikoihin, koska satamassa piti olla ennen seitsemää. Laiva lähti Piraeuksesta 7.25 ja matka Santorinille kesti peräti kahdeksan tuntia laivan ollessa -tyypilliseen tapaan- lähes tunnin myöhässä. Tapettiin aikaa lähinnä lukemalla, nukkumalla, syömällä ja rupattelemalla. Laivassa ei juurikaan tekemistä löytynyt, eli ei siis vetänyt vertoja meidän ruotsinlaivoille. ;)

Laiva pysähtyi matkan varrella muutamalla muullakin saarella, oisko tää ollut Naxos. Tai Paros :D

Onpa muuten ihan uskomattoman ihanaa lukea taas pitkästä aikaa ihan oikeita kirjoja koulukirjojen sijaan. Ihanaa, kun voi lukea jotain mielekästä ja uppoutua hetkeksi kirjan tapahtumien keskelle. Palasin pitkän tauon jälkeen takaisin Jo Nesbøn Harry Hole -dekkareiden pariin ja olin hetkessä koukussa. Sain reissussa luettua kirjan nimeltä Aave, ja kun tultiin Suomeen niin oli pakko käydä samantien ostamassa seuraava osa kyseistä sarjaa -sen verran hyvää luettavaa oli.

Noniin. Takaisin asiaan.

Loputtomalta tuntuneen laivamatkan jälkeen tultiin Santorinin satamaan, mutta suureksi pettymykseksi aurinko oli hävinnyt jonnekin paksun pilviverhon taakse ja taivas näytti romahtavan niskaan hetkenä minä hyvänsä. Sade alkoikin jo matkalla satamasta hotellille ja yltyi illan tullen ukkoseksi.

Käytiin illalla Kamarin keskustassa syömässä ja istuttiin sen jälkeen rantabaarissa Sex on the beachit nenän edessä katsellen jossain kaukana horisontissa välähteleviä salamoita. Olihan siinäkin omanlaisensa tunnelma, vaikka hieman erilaista säätä olin odottanutkin.

IMG_3598 (1)

Keskiviikko 27.5.

Aamulla oli ihana herätä kirkkaaseen auringonpaisteeseen ja nautiskella aamukahvi ulkona. Aamiainen ei hotellissamme ollut mikään järin ihmeellinen, mutta pärjättiin sillä aina hyvin lounaaseen saakka. Hotel Makarios sijaitsee vähän matkan päässä itse Kamarin kylästä, mikä ei myöskään meitä haitannut, sillä matka taittui kävellenkin alle vartissa.

Hotelli oli kaiken kaikkiaan varsin onnistunut valinta. Saatiin heti ensimmäisen päivän aikana huomata, että respassa työskentelevä Petros oli kerrassaan mahtava persoona, joka oli aina valmis vastaamaan kysymyksiimme ja järjestämään milloin mitäkin asioita. Lisäksi hotelli oli siisti ja viihtyisä, allasalue oli tarpeeksi iso ja bussit kulkivat aivan hotellin oven edestä. Kaiken tämän ohella se sopi paremmin kuin hyvin meidän opiskelijatyyppiseen budjettiimme.

IMG_0698 (1) IMG_3454IMG_3312

Vietettiin aamupäivä poolilla aurinkotuoleissa löhöillen ja kirjoja lueskellen. Myöhemmin päivällä käytiin Kamarin keskustassa lounaalla ja käveltiin rantakatu päästä päähän. Oltiin rannalla vielä hetki ja Toni kävi jopa uimassakin, mutta mun makuun vesi oli ihan liian hyytävää.. :D

Kollaasit6 Documents2 IMG_3367
Documents4
Eiookylmää.
Illalla käppäiltiin uudestaan keskustaan syömään ja löydettiin loppujen lopuksi aivan ihana ravintola, Alismari Tavern, josta tulikin reissun aikana meidän ehdoton lempiravintola. Kaikki ruuat, joita siellä maistettiin olivat poikkeuksetta älyttömän hyviä ja annokset sopivan kokoisia. Kaiken kukkuraksi henkilökunta teki meihin lähtemättömän vaikutuksen ystävällisellä ja huumorintajuisella palvelullaan. Voin lämpimästi suositella Alismaria, jos joku sattuu Kamariin eksymään.

Olin alunperin ajatellut laittaa tähän samaan postaukseen vielä torstainkin kuvat, mutta huomasin että siltä päivältä on ihan valtava läjä ihania kuvia, jotka haluan täällä jakaa. Eli päätinkin tehdä kokonaan oman kuvapostauksen siltä päivältä. Siihen asti kuulemiin! :)